Tuesday, September 24, 2013

Syabas.

Tepuk untuk diri sendiri. tahniah, tahniah. Celik je mata pagi terus terfikir nak masak mee hoon goreng.  Apa kes.haha. Biasalah dah jadi bini kan, hari-hari kena fikir nak sediakan breakfast apa untuk sang suami. So dengan muka sememeh terus ke dapur dgn bebaju kelawar, tak pergi toilet cuci muka gosok gigi dulu ok! haha. Nampak tak Excited kat situ. *_*. Aku pun sediakan barang-barang keperluan untuk masak mee hoon. Selalunya aku goreng mee hoon putih, bukan yang warna merah yang pedas tu sebab kami berdua lagi suka yang putih drp yang merah.hehe.

Korang-korang yang baca nie(tu pun kalau adala.hihi), mesti macam pehal dia nie nak cerita masak bagai, macam tak de motif kn.hehe. Sebenarnya nak cakap je aku dah pandai dah masak mee hoon goreng tak hancur, putus-putus macam selalu.haha. Selalu mesti fail,  takde la nk feeling-feeling macam makan maggi, kalau panjang sangat siap kemam dengan bibir nak putuskan.haha. Tak de okay macam tu sebab mee hoon aku selalu dah jadi macam nasi. Tula akibat rajin sangat nak g kacau, balik, golek dan sebagainya mee hoon tu bebanyak kali.

Ofcoz la excited kan sebab dh banyak kali try and error. :). Setakat nie tu jelah masakan aku yang aku fail, yang lain sume superb. eceh! haha. Cooking is one of my favorite tapi laki aku lg 'kreatif' bab-bab masak nie.haha. Dia pun suka masak-memasak jugak, yang tu nantila cerita.hehe. Chow dulu nak p tolong sang suami kat dapur tu tgh nak buat pizza katanya.hihi.


No comments:

Post a Comment