Monday, November 4, 2013

Tulisan pantas

Assalamualaikum semua.

Cuba menulis selaju mungkin.hehe. Lama tak update blog, biaslah hujung-hujung tahun macamnie memang busy sikit dengan kerja. Banyak benda nak post tapi semua kat dalam draft.hehe.

Post yang tak de motif apapun. Just nak wish salam Maal Hijrah semua. So apa azam tahun baru anda?
hehe. Sebetulnya setiap tahun Hijrah kita kena ada azam jugak, bukan tunggu new year je. Betul tak?

Untuk diri aku, tak lain tak bukan mestilah nak jadi Hamba Tuhan yang sebenar-benarnya. Tu azam utama. Diri nie banyak kurang lagi, kadang-kadang tahap iman tinggi, kadang-kadang tahap iman merundum. Fail lagi dengan godaan-godaan syaitan.

Azam kedua, nak jadi isteri yang mithali, yang taat kepada suami yang sentiasa meneyangi hati suami baru cium bau syurga weh! aku nie ada masalah cepat nak marah sikit, suka tetiba nak naik angin. tu perangai yang akan aku cuba kikis. Mudah-mudahan Tuhan bantu aku.

Azam ketiga, nak dapatkan zuriat. Dah nak masuk setengah tahun aku kahwin, memnag nak sangat pregnant cepat-cepat.hehe. Cuma tak de rezeki lagi. Yang nie pun aku harap Tuhan dengar dan kabulkan permintaan aku.Tuhan lagi tahu yang terbaikkan dan Allah is the best planner kn? :)

Banyak lagi azam sebenarnya, tapi yang dah listed nie tulah yang paling utama. Moga Tuhan dengar.

So, nama pun tulisan pantas kan. Habis dah. hehe.

Bye,
Salam

No comments:

Post a Comment