Tuesday, January 4, 2011

Menjadi polis sementara..


Salam 2011 semua ;). Memulakan penceritaan dengan gambar di atas. Aku polis sementara. hehe.

Yeah, hari pertama aku melapor diri di IPK Shah Alam. Pukul 8 a.m aku bersama-sama geng2 aku-Nana, Dayah and Hanim dah sampai IPK. Excited, berdebar, gemuruh semua perasaan ada. Tapi yang tak best hari first dah kena marah. Huh! sedih dan tertekan beb ;(. It's okla kot, pembelajaran.Yang paling tertekan bila dapat tau kiteorg tak de cuti, cuti hanya 4 kali dalam sebulan. Kerja hari2 sampai 9 mlm tapi dependsla kalau ada kes sahaja. best? ;p

Hari nie, second day not too bad. Menangok tak de kes.huhu. So tak pergi mana2 lagi. Juz duduk dalam bilik forensik tanpa buat apa2. But we have a task to settle down. Kena cari study case untuk mini research. Bos kami cakap 'pandang 5 tahun akan datang', 'think outside the box', at the end of the day u will come to zero' and bla bla bla. Aku tak dengar sangat sebab aku mengantuk. Bosnya cakap banyak tp benda yang sama je. hehe.

4bulan lagi nak mengharungi praktikal. Bermula saat ini akuakan menjadipolis sementara. hehe. Mungkin akan jadi seronok lepas nie bila kiteorg ikut pergi site, tengok mayat. hehe. Dieorg cakap kat Shah Alam nie macam2 kes ada. Itu yang kami nanti2kan. Tak taula camne aku pengsan ke termuntah ke tengok mayat nanti.
huu.
ada berani nak tengok? hehe




p/s : Try to be strong ;)

4 comments:

  1. Salam.

    Oit gurl. Da jadi CSI eh?. Keje baek-baek. Mase meronggeng da abes! Hehe

    ReplyDelete
  2. yaite : salam.. ye sy menjadi polis skrg. kena tegas.hehe
    farah : thanx sis ;)

    ReplyDelete