Thursday, November 18, 2010

+kurus+

'Anis, kau dah susut dowh', 'Anis, ko asal makin kurus', 'eh Anis, ko nape kurus?',' muka kau dah cengkung dah' hehe pernyataan2 itu bersesuaian dengan entry aku nieh. Sebenarnya aku tak perasan pun tapi ramai org dah tegur. Mula-mula tak percaya, tapi dah sebulan dua timbang memang berat turun 4 kilo.huu.

Rasa pelik jugak sebab boleh kata sekarang hari-hari aku makan nasi, banyak pulak tu.haha. Masak je hari-hari. Dulu yela time aku diet memang tak makan nasi terus, kadang-kadang seminggu sekali je makan nasi itupun sikit je. Tapi berat tak turun-turun. And then aku dah putus asa so malas nak control-control makan lagi. Memandangkan aku nie suka je makan jugak sebenarnya.hehe.


Bila tengok gambar-gambar lama dengan sekarang memanag sangat nampak perubahan. Tapi dulu kenapa masa tengok gambar-gambar tu tak pernah rasa gemuk pun, rasa kurus je.hahahaha :p. Housemate aku siap gelak-gelak sakan kalau tengok gambar aku dulu.huu.

dulu~

sekarang~



Now, aku pun baru perasan adela perubahan sikit, tapi yang pelik dulu time sebok diet xturun pun berat. hari tu try seluar jeans yg lama semua dah longgar gila, bila pakai mcm hip hop je.haha. Tapi kurus tang kaki dengan muka je. bahu tetap lebar macam 2 jugak macam perenang.hikks :D. adala kecik sikit je, dah memang macam tu so memang xleh nak ubahkan.

Selalunya berat aku tak konsisten kadang naik kadang turun, ada 1 part memang kurus tapi bila makan banyak sikit terus naik balik. Tapi sekarang nie macam konsisten je pulak dah dekat 4 bulan. Nak kata aku suka sangat tak jugak sebab mood diet tu dah hilang dah..hehe lainla dulu memang teringin nak kurus tapi tak kurus tapi sekarang berat turun je makan banyak masalhnya.hehe. Hemm mama cakap, 'tula dulu nak kurus sangatkan' ;p. tapi aku sukala jugak sikit-sikit.haha. Kita tengok lepas nie macammana.

p/s : bukan main susah nk siapkan entry nie, laptop asek termati sendiri, tension. hee






No comments:

Post a Comment