Friday, August 13, 2010

-Hati dan Perasaan(wanita)-

Ehmm..aku pun ada hati dan perasaan jugak. Sama mcm org lain. Even aku nmpk mcm keras dan tak brperasaan tp hakikatnya aku sama je mcm perempuan normal, punya naluri seorg perempuan. Susahkn nk bg org fhm perasaan kita, apa yg kita rasa, apa yg kita nak. Lagi2 org mcm aku nie susah nk meluahkn apa yg ada dlm hati. So org selalu salah ertikn perasaan aku.
Ye aku tau mmg aku keras kepala, degil, hati batu, ego tp akupn ada perasaan jugak. Perasaan yg sama dgn perepmuan lain. Perasaan utk diberi perhatian, dikasihi, dimanja tp disebabkn pd luarannya aku nmpk keras so ada org rasa aku xperlukn  semua tu. Ehmm sedihlah.
Walau mcmmana keraspn aku tp aku sensetif jugak, cengeng jugak, manja jugak sama mcm perempuan lain tp ada org tak faham. Disebabkn perwatakan aku yg mcm tu so aku tak mendapat layanan sebegitu. Kadang2 ada jugak rasa nk bermanja2 tp ehmm entahlah.
Lagi satu kelemahan aku yg drp dulu tak boleh nk ubah2, susah nak meluahkan apa yg trbuku kt hati. Ye mmg, aku rasa org lain tak perlu tau apa yg aku rasa. Di sebabkn benda niela 'dia' selalu fikir yg bukan2 psl aku. Maybe slh aku jugak sbb tak pernah nak luahkn. Betolla ckp org, menyimpan perasaan sendiri akan buat kita lebih sakit..
Apapun aku manusia biasa, tak sempurna tp hari demi hari aku berusaha utk mmeperbaiki diri. Terimalah diri ini seadanya.

4 comments:

  1. aku wanita pya hati nurani yang x mampu dibohongi~~ heeeeee

    ReplyDelete
  2. kan2 farah....
    sedih..sob sob sob...:'((

    ReplyDelete
  3. saya pon sadih jgk...hukhukhuk

    ReplyDelete